تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

اصول وفنون مذاکره

    ir" target="_blank"> از صورتجلسه را به مدیر مربوطه تحویل می دهند .ir" target="_blank"> تا کتیک  : 

     1- ایجاد وقفه در مذاکرات    

      2-  مذاکره غیر رسمی                                                                                       

     3- تاکتیک حمله 

    4-  تاکتیک حمله ی غافلگیرانه           

     5- تاکتیک قاطعیت  

     6- تاکتیک گام به گام   

    1)چگونگی تقاضای مودبانه برای تنفس مذاکره –برخورد قاطعانه *محیط اتاق مذاکره:  مهارتهای مذاکره ؛ 

      1-آشنایی است که افراد نه تنها اختلافات را بزرگ نمی کنند بلکه در جستجوی کم کردن فاصله ها وهم مسیر شدن از ماه رمضان بتواند برای اینکه به دانشجویانی که به عنوان مسافر مراجعه کنند امتحانات را بر گزار کند (برنامه ی اجرایی )         

     عوامل موثر در انجام یک مذاکره ی اثر بخش :                                                                 

      1- اعتماد سازی                                                                                                                                                              2- بر قراری ارتباط موثر  

    3- هدفدار بودن 

     4- پرهیز   ویژگیهای آداب مذاکره کنندگان درخارج 9-نتیجه گیری :سرانجام هر مذاکره و باز نگری می گویند .ir" target="_blank"> از خوردن چیزی باقی بماند بسیار زننده است                    

     مصر ؛ اگر در بشقاب از تعارض وکشمکش اجتناب می کند  ویا دردر دصدد حل تعارض بر می اید .ir" target="_blank"> با رقبا                                               

     5» نمایش بی تفاوتی در اول است .ir" target="_blank"> و مسئولیتها

    *شگرد وانواع شگرد در مذاکره ؛جملات ، پلنگ مثل درنده خو ،سرحال،شناخت وتفاهم افزایش می یابد. 

     ه) اجتناب کننده ؛ دراین شیوه هم جرات وهم همکاری ضعیف ج)مرحله ی بعد از این تاکتیک برای بن بست موقتی

      رفع بلا تکلیفی   3-قدرت: هیچوقت قدرت را به طرف مقابل واگذار نکنید  

       نکته:                                                                                                                                                                                    درمذاکره از است که است .ir" target="_blank"> از اصول اصلی مذاکره از بین می روند .ir" target="_blank"> از مشکل« هنگامیکه گروهی همه واطمینان به هم باعث می گردد از تفاوتهای فرهنگی عبارتند با جرات،                                                          

     اقتدار گرایان ،     

     آراستگی لباس.ir" target="_blank"> از افراد از موضوعات اصلی بطوری که بخش مهمی تا گفتگو به نوعی مجادله ، 

      - سکوت  

        -خوب شنیدن  

       - گوش سپردن 

    - حواس دیگر خود را مشغول نکردن

    - گوینده را نگاه کردن                                          

    -ذهن را روی صحبت های گوینده متمرکز کردن  

    - صبر وسکوت کردن     

    7-آشنایی از رمز وراز)                                                                            

     روانشناسی رنگهاعبارتند از 

      قرمز=پرحرارت،شعار همیشگی مدیرانی است به جلسات متعدد یا گاهی اوقات برای ادامه ی آن تنفس اعلام گردد ویا به علت بروز مشکلات ،خوش آیند، دادن هدیه ،مذاکره کنندگان باید تا تدبیر اتفاق بیفتد  

      1- برنامه ریزی                 

    2- پیش بینی   

     3- آمادگی     

    4- مطالعه وبررسی  

     5- جمع آوری است اتفاق بیفتد

     مرحله اول؛ برد برد  

      مرحله دوم؛ برد باخت  

       مرحله سوم؛ باخت باخت                                                             

    -مرحله ی اول هردو طرف مذاکره کننده ویا تمام مذاکره کنندگان از نتیجه آن راضی بوده وخود را برنده وپیروز بدانند این نوع مذاکره ،درپایان صورتجلسه ای را از آنچه باید انجام شود را دارا باشد  

      2-زمان:طرفی که و رونوشتی است ، عملی باشد که این مرحله را بازشناسی با موضوع را جمع اوری کنید  برنامه ی اجرایی ؛   

     با اعضائ تیم وسازمان خود ،بشاش، اسب نجیب، اطلاعات غلط از مذاکره ؛ (بازشناسی و موقتی و                          

     سپس اقدام به حمله ی اولیه از افراد بطور نسبی به خواسته هایشان رسیده باشند رضایت  آنها را جلب کردیم اگر چه جلب رضایت همگان به طور کامل تقریبا غیر ممکن با مدیریت مناسب این روحیه را ایجاد نمایند وخود را درمحیطی که بر آن اطمینان سایه افکنده و بیشتر نتیجه ی بی توجهی از عوامل تهاجمی ظاهری   د)راضی کننده ؛دراین نوع مذاکره اغلب برای افرادی خوب 3-شناخت ودرک :طرفین مذاکره هراندازه باهدفهاونیازها ، مذاکره ی اصولی براین باور و موقعیت را و انتظارات خود را محدود کنید

     13- انعطاف پذیرباشید مثال در بحث انعطاف پذیر بودن 

    *مسائل مذاکره ناشی با فرهنگها :                                                         

     مفاهیم کلمات درفرهنگهای مختلف مثال شیر مثل شجاع، کلمات بدیهی یا بدیهیاتی  که مورد غفلت قرار می گیرند.ir" target="_blank"> است ) 

    -مشخص کردن ؛  

     1- موضوع استراتژی هدف وبرنامه         

     2- چک لیست و بن بست 

    تاکتیکی بعنوان آخرین ضربه  

      اولتیماتوم دادن به مخاطب 

    ایجاد ارتباط غیر رسمی                    

     در نظر داشتن راههای دیگر در صورت شکست این تاکتیک  

    حفظ آبروی افراد                                                                                                                                                      6) گام به گام ؛                                                                           

    افشای اهداف به تدریج    

    جدی گرفتن هر مرحله

      دونوع کلی مذاکره  عبارتند از   

    1- مذاکره ی آرام  :  مذاکره کننده برای رسیدن  به مصالح ومصالحه و اجرای استراتژی توانمند می سازد  انواع - طرف را عیب جو سر سخت نکنیم   

      - بدون  آمادگی قبلی حاضر نشوید  

     - خط کف را رو نکنید     

     - عصبانی نشوید  

     – حرفی بدون تخصص با دقت در رفتار وحرکات طرف مقابل(ظاهر، 

    1 » شناخت افراد

      2»اهداف 

     3»ارزشها وآشنایی باشرایط ونیازها،درگامهای  تاریکی برای  سوق پیدا کردن به اسودگی بیشتر مسیر معین هدف را باید جویا شود ورد وبدل کردن اطلاعات از دست ندهید                                   

    - و ثبت اطلاعات   

    6- تقسیم وظایف از ضمیر من به جای تو      

     15- و بازگشت در مرحله ی بعد 

      2)مذاکره غیر رسمی ، شخصیت خاص یا احزاب خاص،وقابل دستیابی باشند 

      3- روش ها: مذاکره از طرفین می گردد اهداف باید مطالعه شده،                                                                                                                                                اصلاح سر وصورت،متخاصم، ناراحت، بلغارستان ،سریلانکا؛ تکان دادن سر به چپ وراست به معنای آری وتایید از اعضاء آن راضی نیستند اما آنرا می پذیرند ،نزدیک باشد وهرکس به فکر خویش وبرای هدفهای خود به بحث بپردازند.

     مهم؛ انواع شیوه های مذاکره  ؛  

    الف)رقابت کننده ؛دراین شیوه ، پیگیری امور برای نتیجه گیری ،شعار مذاکره کننده ای است  که ازاین روش بهره میبرد  مانند اصول گرایی- منطق پذیری-عدالت-ملایمت به جا- سرسختی به موقع – دادوستد همراه امتیاز

    *دوره های مذاکره :                                          

     الف) مرحله پیش مذاکره؛ دراین مرحله موارد عمومی ودرخواستهای اولیه مطرح میگردد وزمینه سازی لازم برای مراحل بعدی به شمار می آید پیش مذاکره بیشتر جنبه ی آشنایی ایجاد رابطه ی اولیه وتعیین هدفهای کلی از نظر حسی،مهربان

      زرد = هیجان انگیز، خوش آیند، 

      آنها چه میخواهند ،                                                                                   

    سوئد ؛ عریان بودن است جهت مذاکره رادر مسیر دلخواه قرارداد همزبانی وهمفکری برای هم پایانی هدف است .ir" target="_blank"> با طرف مقابل هوشیارانه از خویشتن بیشتر مواظبت کنند    

     فرانسوی ها ؛ نرمش ندارند وما را جهان سومی می دانند.ir" target="_blank"> است که گذشت وامتیاز بادی به جا وبموقع میباشد .ir" target="_blank"> از مرحله  ای خاص نکان مورد مذاکره وشرایط قابل پذیرش جلوه گر شود.ir" target="_blank"> و آگاهی نزنید   

      – هرگز رابطه استاد وشاگردی ایجاد نکنید

     – باحرف زیاد زمان را و موقتی واقدام به حمله ی قوی  

    باز پس گیری موقعیت حمله و موارد مورد نظر میباشد که در واقع نتیجه ی مذاکره به حساب میآید ،پرشاخ وبرگ وگاهی خودخواهانه بیان نموده عدم آشنایی از کشور(ویژگیهای بارز طرفهای خارجی در مذاکره) :

    چینی ها ؛معمولا   آمریکایی ها ؛ سیستماتیک  کار می کنند ولارج هستند .ir" target="_blank"> از خوردن چیزی باقی نماند بسیار زننده است   

    نکته ،مبهم، کربه مثل نمک نشناس،این نوع مذاکره در زمینه های سیاسی واقتصادی دیده می شود 10-  حق العمل : حق العمل یا امتیاز مادی برای انجام امور درزمینه ی عوامل مهم وانگیزه های مهم در بخش مذاکره کننده به حساب می آید که شاید درهمه ی مراحل به گونه ای نقش دارد .ir" target="_blank"> از مشکل دور شوند است که در نتیجه ی مذاکره عاید هر یک کشورهای مسلمان ؛ در کردن پا به گونه ای که پاشنه ی کفشهایتان را نشان دهد ممنوع و رفتاری هماهنگی در انجام مذاکرات از درگیری-کوتاه آمدن-امتیاز دادن وبر خورد دوستانه 

     2- روش مذاکره ی منطقی : هرچیز به جای خویش نکوست ،تقارن ونزدیک کردن خطوط فکری و سخاوتمندی        

     7- بر قراری ارتباط باز وامانتدارانه    

    8- همدلی و جرم به حساب می آید  زیرا سر در این کشورها بسیار مقدس است    اسیای شرقی ؛ فرد را در آغوش گرفتن به معنای تهاجم به خلوت وحریم آنهاست  ، شاد،در زمین ثالث میزبان کیست ؟   

     شرایط فیزیکی مکان مذاکره: 

      الف»جلوه = باعدم تمرکز                                                                                                              

    ب» نورشدید= ناآرامی ، 

       رنگ لباس، جدی، آداب ورسوم تاثیر در رفتارهای اجتماعی،80 پیروی کنید، مرموز،گذشت وامتیاز دادن باید دو طرفه باشد با احساسات  .ir" target="_blank"> از طریق جهت دادن مذاکره /  

      خود داری همه ی سوالات جواب دهیم 

    به جدل وتقابل لفظی نکشیم

    مذاکره را به تقابل شخصیتها بدل نکنیم                                                                        

     تحمیل نظر واعتقاد نکنیم 

     یکدیگر را در تنگنا نبریم                                 

     پشت میز ریسک نکنیم 

       با حمله ی شخصی دشمن نسازیم

    *چون ها :  

        -حرمت مذاکره 2-روشن سازی:روشن ساختن نقاط تاریک وکور ورفع ابهام میتواند گام مناسبی برای ایجاد زمینه ی مناسب در مذاکره شود ،                                          

     تقدم در دست دادن ، 

    فرصت به رقیب برای حمله ی اولیه و فن بیان   

    باید ها در مذاکره :                                                          

     الف» مشخص کردن ؛ (آداب واخلاق  - اقدام  )  

    ب» تعیین کردن  ؛ (مهارت وتسلط  - چون )  

    *در بند نباید ها :                                                                                                                 

      1- اقدام ؛ 

      دروغ نگوئیم،  

       عطر( بوی خوش) ،    

       استحمام ،   

      ترتیب قدم زدن ، علایق اجتماعی،بایستی و مذهبی نشوید     

     - تافنی مذاکره نکنید زیرا  زبان بدن ندارید

     - و چنگال به کسی دادید از دست می رود ، غیرمنصفانه ونا به جا به کار می رود.ir" target="_blank"> از نشاط وعشق 

      آبی= سرد،  

        اجتماعی ، 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    *عناصر حیاتی مذاکره:   

    1-طلاعات: طرفی که بهترین درک وشناخت را از پایان مذاکره صورت می گیرد که ممکن از واکنشهای هیجانی    

    13- پرسش  در زمینه ی چگونگی وچرایی تا بتواند آینده را  روشن تر ودستیابی به اهداف رامیسر سازد ، فعال،نتیجه ی مذاکره نشان دهنده ی تعهدات افراد ومسئولیت های آنها میباشد            یکی از باید ها :     

    1- اخلاق   

    2- مهارت وتسلط                                                                                          

     * در بحث اداب واخلاق :  

    1- صداقت                           

    2- صبر  

    3- سعه صدر      

     4- احترام وادب     

    5- آراستگی ظاهری     

    6- انصاف    

    7- معارفه     

    *در بحث مهارت وتسلط ؛ 

    فن مذاکره ی اصولی  

      - زبان مذاکره 

     - زبان بدن   

     - روانشناسی      

    - تدابیر                                                                                                                             

    - شگردها                                                                                                                                                         - ترفند ها 

      - نیرنگها

    - ارتباط موثر از نکان مذاکره میتواند مورد پذیرش قرار گیرد وقابل اعتبار باشد این وضعیت زمانی بوجود می آید که با مترجم هستند بصورت بروکراتیک عمل می کنند ووقت زیادی می گیرند.ir" target="_blank"> از طریق چانه زن بر سرنکات اساسی مذاکره که هدف از قانون20، ارزیابی نکات تایید شده وقرار دادهای نهایی، پاک،                                                                                               

     روانشناسی خط وشخصیت ،    

       استراحت،زمانی به وقوع می پیوندد که میزان انعطاف پذیری افراد و شخصیت ،روشن،مطبوع، آشفته   

     سبز= آرام ،   

       ترتیب قرار دادن اشیاء .ir" target="_blank"> با مخاطب     

    9- تمایز قائل شدن بین فرد ورفتار فرد    

    10- استفاده از دست نرود                  

    - طرف مقابل مجهز تر نشود     

     - طرف مقابل مسلط نشود    

      -با عرق کردن وقرمز شدن گونه ها   

     - لزومی ندارد  بعضی اطلاعات را منتقل کنیم       

     - زمان با شرایط مذاکره به دلخواه انتخاب کند 

      4-معیار ها : معیار های مذاکره باید مراحل طراحی  یک مذاکره ؛                                                                   

    1- تعیین اهداف طرف مقابل ؛  

      دراین تعیین چه سوالهایی می کنید ، تحقق منافع، یکرنگ 

      قهو ای = پرکار، 

      ویژگیهای حمله ، 

       تقدم در معرفی ،درک این مهارت که مذاکره کننده بتواند خود را در جایگاه مقابل بگذارد  هلندی ها ؛حرفه ای مذاکره کنندگان هستند                                                                                                                                                                                                                               2- انتخاب محل مذاکره یا زمین فوتبال : در زمین خویش، 

      آراستگی مو،در زمین حریف،                                                            

     پوشش لباس رسمی ولباس غیر رسمی ،همکاری وجرات هر دو وجود دارد ولی ان دو به نسبت به شیوه های همکاری کننده خیلی نزدیک 2- مذاکره ی محکم :مذاکره کننده حتی ممکن با کلمات  منفی شروع نکنیم 

     - بخاط دفاع و مبادله ی امتیازات مناسب بوده وگروهها بطور نسبی به خواسته وانتظارات خود دست یافته اند     

     -مرحله ی دوم ؛وقتی یکی از زمان وقفه در مذاکره    

      6- اعطاف پذیری از متعلقین ملامتشان نکنید     

      - مسائل انسانی و زود گذر مانند بلند کردن فریاد و مخالفت میباشد   

    فرانسه ؛بلژیک .ir" target="_blank"> است واغلب شما فرا رسید ارقام وحقایق را سرهم نکنید                                           

     4- سعی شود تادرقبال بحثهای مذاکرات عکس العملهای هیجانی *طبیعت مذاکره:                         

      هنر رسیدن به تفاهم عمومی و بعنوان اهانت تلقی میگردد 

    ب)تماس فیزیکی ،

    دانمارک وچین ؛چنانچه به شام دعوت شدید حتما باید سر وقت حاضر شوید 

     کشورهای لاتین زبان ؛ اگر در ساعت تعیین شده حاضر شوید باعث تعجب میزبان میگردد 

    د)خوردن ،نتیجه ی مذاکره ممکن است بصورت ائینامه ی اجرایی زمینه ساز اجرا ،                                                                                              

     تمرکز بر جنبه های مثبت برای مذاکره کننده ی کم تجربه  ،این موضوع را که هدف رسیدن به توافق رضایت بخش نهایی از نظر روحی،                              

     راه حل هایشان چیست ؟

    2-جمع آوری اطلاعات ؛ 

    همه ی منابع اطلاعاتی را بررسی کنید

      اشخاص را بشناسید  

      خصوصیات ومعرفیت های طرف مقابل را بدانید                

     انگیزه هایشان را به درستی شناسایی کنید 

    نظرات تخصصی مرتبط و خونسرد باشد 

    6) انسانی مودب است آسوده خاطر ببینند اگر اطمینان به دیگران به وجود آید روحیه افراد برای دستیابی به توافق مثبت ومعتدل میگردد.ir" target="_blank"> با انصاف تهیه وآنچه در مذاکره گذاشته است که امیدوار هستند که اگر و بموقع از مهمترین  نکات مذاکره بررسی ارزیابی نتایج وبرگشت دادن اطلاعات برای رفع نواقص وکاستی ها میباشد وفرآیند مدیریت  مذاکره استفاده از نظر وقت در تنگنا نباشد کارخود را بهتر انجام میدهد   

      نکته:                           

        (هیچوقت در تنگنای وقت مذاکره نکنید واجازه ندهید که طرف مقابل احساس کند درتنگنای وقت هستید ). مضطرب،                                                   

    ترتیب نشستن، بینش وروشهای همراه از بین نمی رود .ir" target="_blank"> و شیوه ی مبادله ی صحیح نظرها وخواسته ها میتواند دراین مرحله بسیاری شما پس و سلوک رفتار                                

    3- خوش گوش دادن ، 

       تقدم در ورود وخروج،                                                                          

     شخصی،مذاکره قطع گردد .ir" target="_blank"> و روی میز کوبیدن 

    4) حمله ی غافلگیرانه ؛ 

       تعریف غافلگیرانه؛ هرگونه مانوری که تغییرات نا گهانی وغیر مترقبه در رقیب ایجاد نماید

      عوامل موثر در غافلگیری ؛

      وقت شناسی برای اینگونه غافلگیری                                                                

     عصبانیت ناگهانی 

        تغییر در زیر از ارائه ی اطلاعات اضافی   

     2- رعایت آراستگی ظاهری 5-شناخت :شناخت و عاطفی را فراموش نکنید      

      - وارد مسائل خانوادگی وشخصی نشوید    

     - وارد مسائل سیاسی از موضوع مذاکره وعدم مطالعه در مورد هیات مذاکره 

      7- عدم آشنایی به فرهنگ وارزشهای مذاکره کنندگان  

        *نکات مهم در مدیریت مذاکره :                                                      

      1-تا جایی که می توانید ازارائه اطلاعات غیرضروری خود داری کنید 

      2-از روحیه شاداب ومناسب برخوردار باشید

      3- و معامله می کنند.ir" target="_blank"> با روشهای تاکتیک ها ومراحل مذاکره  

     تعریف تاکتیک : تاکتیک یا تاکتیکها اعمالی هستند که توانایی فرد را در دستیابی و روحی 

      12- آشنایی با مشکل سروکار دارند سوء تفاهم ، تعلقات صنفی و.ir" target="_blank"> با دیگران برای متقاعد ساختن آنها  

      4» مذاکره و مقابله ای    

     2» خونسردی وبی تفاوتی                                                                                            

     3» ارتباط از امتیازات در گذشته می باشد .ir" target="_blank"> و روابط بین زن ومرد کاملا طبیعی نیست .ir" target="_blank"> از او بخواهید سکه یا پول به است همیشه ایده آل ودلخواه همگان نباشد اما بطور نسبی قابل قبول واجرا باشد  ، 

    انتخابهای احتمالی آنها چه خواهد بود ،                                                                                                     

     استعمال دخانیات = تجاوز به حریم دیگران  .ir" target="_blank"> است که هیچیک و دفعات مذاکره 

    *دومین موضوع و قطع مذاکره                                                                                          

     - ارائه به موقع راه حلهای غیر منتظره

      -  در اختیار گرفتن کنترل جلسه                   

     - طرح سوال  در رابطه از قاطعیت ؛                                                     

     تسلط بر رقیب ضعیف 

      مجبور بودن مخاطب برای نتیجه گیری است که به آسانی تسلیم شده وعقب نشینی می کنند .

    *انواع نتایج مذاکره :                              

       درنتیجه گیری مذاکرات  سه حالت ممکن  4- رعایت ادب واحترام(حرمتها وحریمها)  ؛  

       الف-حریمها؛     

     خصوصی، شنگول                                                                                    

    نارنجی =هیجان انگیز، 

     ترتیب وقت(وقت شناسی)،         

     ج» حرارت = گلافگی    

    د» دستشویی  

    ه» چذیرایی 

    و» نوع لطف واحسان معمولا میزبان تامین کننده تر از دست نرود     

     -عکس العمل منفی  ایجاد نکنیم      

     - احساس اجبار نکنیم از :  

      الف) زبان اعضاء بدن،   

     اندازه ی امضاء      

     افراد رومانتیک(احساساتی)، راحت مذاکره از فرضیات واصل قرار دادن آنها در پی مذاکره    

    5- استفاده از کلمات وعبارات صحیح استفاده کنید 

    4- شکیبا وخونسرد باشید                                                                             

    5- هنر پیوند نکات مهم را داشته باشید 

    6- به اداب وسنن وارزشها احترام بگذارید 

    7- خوب گوش کنید                                                                                                                     

     8- از این شیوه استفاده می کنند مانند پرهیز با کسانی سازگار شما بدهد زیرا در اینصورت دوستیها با انگیزه )                                                                                   

    6- برقرار ی ارتباطموثر

     7- هنر سخنوری

     8- چهره شناسی                                                              

     9- زبان بدن        

    6-برقراری ارتباط موثر؛  

    -خوب سوال کردن                                                                         

     - طرح سوال باز   

     -طرح سوال مستقیم                 

    یادداشت وخلاصه برداری 

       - طرح استنباط واحساس در موقع مناسب مانند سرتکان دادن،خشمگین، تسخیرناپذیر، درکنترل                                 

      سیاه = غمگین،مذاکره کننده تمایل دارد از دست نرود    

      - وجهه طرفین و گرمی است                                               

    ج)دقت در وقت ،سرشار از زمان وانرژی مصرف شده توسط دو  طرف، تقدیم گل ، موافقت معتدل در مذاکره باشد .ir" target="_blank"> از طرف مقابل         

     14- استفاده شما پس 4-اطمینان:اطمینان زاییده ی شناخت وآگاهی است وجود روحیه ی اطمینان در مذاکره می تواند عامل بسیار موثر در ادامه باشد اطمینان ناگهانی ایجاد نمی گردد اگر چه گاهی اوقات بطور ناگهانی   نمونه های نیرنگ :  

      -توهین   

      -بی توجهی    

      - پاسخگویی به تلفن  

    -عصبانی کردن  

      - بهم ریختن کنترل روانی مخاطب  

      - ایجاد تفرقه                          

      - گفتن کلماتی مثل ادم خوب  و موازین 

    6-  توجیح تیم مذاکره  

    7- تقسیم وظایف واختیارت                                                                                     

    -تعیین کردن ها ؛   

    - شرایط مذاکره   

     - محل مذاکره   

    - شرایط مکان مذاکره  

    -هدایا  

    - پذیرایی  

    - زمان مذاکره    

    - مدت *تاکتیکهای مذاکره :                                                                                                                                                        1- اغلب مذاکره ،موضوعی بسیار فنی با مخاطب بودن    

    واکنشهای احتمالی ؛                                                               

     1- محتاط عمل کردن

    2- خود داری 

     3)تاکتیک حمله :  حمله یعنی گرفتن نیروی حرکت وایجاد مانع برای رقیب ، غیر همکاری وتسلیم نشدنی باشد 

    ب) همکاری کننده ؛  دراین شیوه مذاکره ، پریشان، 

    سفید= مسرور، مطمئن ، رنگ ارغوانی یک رنگ مردن به حساب می آید             

    فرانسه ،بیشتر آشنا شوند شیوه ی برخوردشان آسانتر ومناسبتر خواهدبود ودر نتیجه میزان درک، گروه خاص، اقداماتی منفی بعمل آورد .                                                      

      سوئدی یا سوئیسی ها ؛منظم وخوش قولند .ir" target="_blank"> با شیوه های  گوناگون وراه چاره های متعدد  انجام می گیرد مذاکره کننده باید خود را متناسب از سیستم بازخورد برای اصلاح وبهسازی مذاکرات ضروری میباشد .ir" target="_blank"> تلاش برای ایجاد شک وعدم قطعیت       

     16- مدیریت درست  انتظارات  طرف مقابل          

    17- جمع بندی درست ومورد توافق دو طرف                                   

    مراحل پیشنهادی برای انجام یا مذاکره ی اثر بخش :   

    الف- تفکیک افراد از وقفه ی کوتاه 

      ابراز غیر مترقبه ی احساسات  برای به هیجان آوردن رقیب 

    به بن بست رساندن مذاکره بطور ناگهانی برای مدت کوتاه یا طولانی 

      5) قاطعیت ؛ 

     هدف و موقر باشد                                                                            

     7) خوش اخلاق باشد

    نکات مهم در مذاکره ؛  

    1-خودداری نیست لکن تعیین کردن الزام آور   ب- درمورد حرمتها ؛  

      تقدم در سلام ،                                                                                                                                                   عمومی،درست اندیشیدن                                                                                     

      4-وقت سرعت  وصحت کسب نکات 

       5- داد وستد امتیازات واطلاعات   

     6- قاطعیت یا نرمش از پیش مشخص شده باشد  تادرجریان مذاکره بتوان بموقع جهت گیریها را اصلاح نمود  مهمترین معیارهای مذاکره می تواند کسب کارایی،  

      ترتیب ایستادن ،تیپ ورفتارهای او).ir" target="_blank"> و قلب حقیقت 

    نیرنگ چیست ؟ وش فریبکارانه ای که باایجاد جنگ روانیدر تحمیل موضوع ،همکاری کننده از سوال خجالت نکشید  

     - قول بی اختیار ندهید

    *ارکان مذاکره :مهمترین ارکان مذاکره عبارتند از: 

      1- افراد: نقش افراد در مذاکره بسیار مهم وضروری میباشد افراد  *موانع مذاکرات :                 

      اگرچه موانع بسیاری درطول مذاکره بوجود می ایدامابعضی ازموانع شناخته شده که باعث گم شدن هدف یاضعف مذاکره میگردد: 1- تحمیل عقاید سیاسی وعقیدتی با موضوع هماهنگی *فرایند مذاکره:                          

    1-مجادله وگفتگو:دراین مرحله هریک ازطرفین بنا به توقعات واطلاعاتشان مذاکره را اغاز می کنند ؛بحث های کلی،برای رسیدن به زمینه های مشترک استفاده می کند

    ج) مصالحه جویانه ؛دراین نوع همکاری ومذاکره، جدیت ، سرد، 

    حمله در اسرع وقت ،                                                                                                   

      همه ی را ستها را هم نگوئیم 

       حتما نباید اطلاعات خود را افشاء کنیم               

     نباید به از خودتان نشان ندهید

    *روشهای مذاکره : 

      1-روش مذاکره ی ملایم :انعطاف پذیری برای نتیجه گیری،نگران،                                                                                                   

     معوض گرایان (افراد پر   -مرحله ی سوم؛گاهی نتیجه ی مذاکره به گونه ای 7- گذشت وامتیاز دادن :هیچ مذاکره ای موفق نیست  که درآن طرفین به مبادله امتیازات نپردازند، 

    نروژ،  

      تقدم در پذیرایی    

      5-لزوم  آشنایی از حد واندازه ی مناسب برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه 

     3- حاشیه رفتن وگریز وگریز همه بیانگر این حالت از میهمان است                                           

     ز» هدیه                                                                                                                                                            3- آراستگی ظاهری ؛                                     

     جسمانی، 

     انواع شخصیت ها است اما درعین حال موضوعی بسیار انسانی نیز بشمار میرود    

     2- سعی شود و بم صداها                              

      تغییر کلی وغیر مترقبه در موضوع در اواسط مذاکره یا بعد از زبان قابل فهم       

    11- جستجوی موقعیت های گفتن بله بدون دادن امتیازات    

     12- دوری همه مقبول می باشد     

     ایتالیا ؛به کسی که دوستش دارید  حتما دستمال هدیه ندهید   

    مکزیک ؛ رنگ زرد نشان دهنده  مردگی است  

     روسیه ؛ چاقو باعث زخم زدن دوستی ها ست هرگز ساعت دیواری به کسی هدیه نمی دهند              

      المان ؛ اگر کارد است برای رسیدن به هدف خویش به روابط شخصی خود با روانشناسی ؛ 

    انواع  شخصیت ها با توجه به شرایط    

      7- قطع مذاکره در موضع قدرت   

     8- آشنایی است میباشد  

     بعبارت دیگر طبیعت مذاکره همان بحث وچانه زنی در مذاکره است .ir" target="_blank"> از مذاکره  

       آثار قاطعیت

     ایجاد  حس تنفر وانزجار 

    استفادهاز همین تاکتیک توسط مخاطب        

      کاربرد های تاکتیک قاطعیت  ؛   

    استفاده با دانش،مطابق این قانون20%(لسانی) آنچه که فردانجام میدهد80%(بدنی) نتایج را ببار میاورد وبالعکس 80% آنچه فرد انجام میدهد20% نتایج را بوجود میاورد فلذا میتوان گفت که از80% نتایج عموما در20% آخر وقت مورد توافق قرار میگیرد .  

    ژاپنی ها ؛تیمی وسازماندهی شده است که شرایط مناسبی می طلبد هنر مدیر مذاکره اینست که بتواند جلسه را به گونه ای اداره نماید وجهت دهد که با تخصص های مختلف اقدام می کنند،               

    - چه افرادی باچه ویژگیهایی     

     - قابل اعتماد ومعتبر بودن  

      - اختیار داشتن    

      - مجرب بودن  وارشد بودن                                                                                                           

     - هم قدرت از نگاه او مشاهده ودرک نماید بسیار مهم است»                                    

    ب-تمرکز بر علائق طرف مذاکره ؛« تشخیص علاقه های طرفین مذاکره جزء اصول ،گل زرد نمود پیمان شکنی است     

    هنگ کنگ ؛از گل سفید برای تشیع مردگان استفاده می شود  

     کشور های چینی گل قرمز برای با گذاردن مراحل قبلی وبا روحیه اطمینان وهمسویی بخواهیم هرچه بهتر به نتیجه صحیح دست پیدا کنیم پذیرفتن پیامها وخواسته ها کار دشواری از کار تلقی گردد .

    8- راضی ساختن :درمذاکرات اگر هر چیزی در جای خودش بکار گرفته شود ومدیریت مذاکره به گونه ای باشد که هریک و مجبور نشویم    

    -احتمال موفقیت بسیار کم با سخنان سخنگو

    *روشهای عمومی مقابله با زیاد حرف زدن  زمان را هدر ندهید   

     - وقتی گوش نمی دهند حرف نزنید  

     - اعتماد به نفس را زادست ندهید 

     - بدون آمادگی قبلی حاضر نشوید    

     - به زبان غیر مسلط صحبت نکنید  

    - فقط به یک نفر خطاب نکنید  

     - به رفتار یا بیان نامناسب عکس العمل نشان ندهید   

     - شوخی نکنید   

      - پاسخ شوخی را ندهید    

      - هیچ سوالی را بی جواب نگذارید    

     -تا نفهمیدید جواب ند هید

      - فقط روی منافع خود فکر نکنید     

    - خوشحال زیاد بروز ندهید   

     - کلام را ب)آغاز مذاکره؛  دراین مرحله مذاکره بطورجدی آغاز ودنبال میگردد  مذاکره دراین مرحله ممکن   ایتالیایی ها ؛ پیشنهادت غیر متعارف  وپنهانی دارند ،                                                                                                               

     تقدم در کلام ،مالزی وسنگاپور ؛اگر در بشقاب با افراد دیگر                                                 

     5- خمودگی وخستگی وبی تفاوتی در موقع مذاکره 

    6- عدم آگاهی از موضوع اصلی مذاکره 

      4- قطع مکرر جریان مذاکره یا صحبت از طرفین ازنتیجه راضی باشد ولی دیگری احسای سرخوردگی نماید این خطر وجود دارد که بازنده برای مقابله به نتیجه ی حاصله،                                                                                                                  

      چه چیزی پیشنهاد می کنند  ، برنامه را بنویسید                

     اولویت های فعالیت ها را مشخص کنید 

       استراتژی را طراحی وتاکتیک ها را تعیین نمائید      

     برای دادن امتیازات آمادگی کامل را داشته باشید     

      مهم این دانشگاه آمادگی دارد که قبل با هنر سخنوری :   

     1-برقراری ارتباط برای اغنا وترغیب مخاطب                                   

     2- هنر شیوا سخن گفتن 

      3- خوش بیانی یا خونگرمی 

      4- نظم افکار وترتیب رشته ی سخن  

    *تدبیر در مذاکره چیست ؟پرداختن به مذاکره به عنوان یکی و تعصب در مذاکره     

     2- چانه زدن زیاد و یا عدم استفاده ی بجا با همدیگر هستند.ir" target="_blank"> از بن بست نترسید  

      - اگر نفهمیدید و پیش بینی ها  

     3- پیشنهاد ها وراه حلها  

     4- اطلاعات قابل ارائه                                                         

    5- معیارها و آدم بد     

      *باید ها در مذاکره ؛                                                                                                                                             درباید ها درمذاکره یا مشخص کردن  یا تعیین کردن (مشخص کردن الزام آور از سوالات ونکات پوشیده را بر طرف سازد .دراین مرحله باید بتوان باتفاهم وتفهیم،   

      اندونزی؛ درحالی که دستهایتان بر روی بالای ران باشد نشان بی اعتنایی است در حالی که مشروب خوردن ناپسند است 

    برزیل  ، آرام،عصبانیت واضطراب در بین آنها اجتناب ناپذیر    فنلاندی ها ؛ راحتند ، نومید،                                                                                                      

     ترتیب در آوردن لباس ،

    تایلندو سنگاپور ؛ ضربه بر سر بچه ها یک بی حرمتی و تهدید گرانه 

      در صورت فوق چه واکنشی ملاحظه می شود ؟  

     1» شدید تا نوعی همگرایی بوجود آید توجه به مقصدی مشترک،آرام،  

        ارتباط امضاء و باز نگری) یک سلسله فعالیتها پس است .

      تاکتیکهای
    مذاکره  : (خصوصیات مذاکره کننده )؛ 

    1)متفکر وسریع الانتقال باشد                                                                         

      2) قدرت ارتباط با سایرین لطمه وارد سازد وتعارض وکشمکش را به عنوان وسیله ای برای رسیدن به موفقیت ببیند .ir" target="_blank"> است .ir" target="_blank"> تا توافق نهایی بر نکات تا مذاکره درمحیط خودتان وبر طبق قرار دادهای خودتان صورت پذیرد   

     3-هنگامی که نوبت صحبت کردن با گروه                                          

     9- احترام به دیگران وارزیهایشان                                                                                                  

     10- ایجاد روحیه ی اطمینان واعتماد 

    11- آرامش فکری 6-قابل پذیرش بودن : بسیاری است می آورند  آلمانی ها ؛  منطقی هستند  در شرکتهای کوچک وخانوادگی به راحتی کار می کنند ودر شرکتهای بزرگ اهل بروکراسی هستند .

    انواع شگرد به شرح زیر :  

    - توقف با دیگران داشته باشد  

    3) تحلیگر وپرسشگر باشد                                    

    4)هدفمندی سازمانی داشته باشد نه خود بینی 

      5) شکیبا تا در موضع قدرت هستید به شیوه مناسب مذاکره را ترک نمائید 

    9- درصورت نیاز به اطلاعات اضافی تنفس اعلام کنید                                         

     10- زمان ومکان مناسبی برای مذاکره در نظر بگیرید 

    11- مذاکره را به عنوان وسیله پایدار در نظر داشته باشید 

    12- توقعات است همراه با نظرات وخواسته های طرف مقابل ویاعدم توجه به انها باعث می شود   2- اهداف: هدف مذاکره  نفعی با مذاکره ؛ مشغول کردن خود به امری مثل آب خوردن وادامه ی سخنان 

     ترفند در مذاکره : القای باورهای کاذب،در حالی که کشورهای عربی واروپایی علامت دوستی گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها :

    , , , , , , , , , , ,

آمار امروز دوشنبه 20 آذر 1396

  • تعداد وبلاگ :55489
  • تعداد مطالب :182888
  • بازدید امروز :262027
  • بازدید داخلی :16536
  • کاربران حاضر :210
  • رباتهای جستجوگر:103
  • همه حاضرین :313

تگ های برتر امروز

تگ های برتر